Selamat Datang..Welcome

widgets

Saturday, December 31, 2011

bermulanya tahun baru dan azam baru...

beberapa jam saja lg kita akn menempuhi tahun baru 2012 masihi...tangan ini terasa ingin mencoret sesuatu...hati ini ingin meluahkn rasa..bagiku ini mungkin bermulanya tahun baru buatku...tahun 2011 ini meninggalkn banyak memori dan pengajaran kepadaku...cukup hampir setahun aku cuba untuk mengejar seseorg yg amat penting dalam hidupku...namun mungkin tuhan itu Maha Mengetahui....akhirnya aku mula berhenti mengejar si dia setelah aku meneliti semua yg telah terjadi...bagiku, aku tidak menyalahkan si dia kerana meninggalkn aku tetapi ia merupakan kesilapan dan kesalahan diriku sendiri...aku cuba mengambil pengajaran dari kesilapan ini...aku terleka dan hanya tersedar pabila peluang utk membaikinya tertutup rapat dan tiadanya jalan untuk berpatah balik...sebelum ini di fikiranku hanya memikirkan yg mempunyai teman wanita akn membuatkan kita bangga...namun setelah melaluinya aku menjumpai sesuatu yg amat penting...teman wanita bukan untuk dibanggakn tetapi kelebihan yg dapat mengubah kita menjadi lebih baik...hampir setahun bersamanya...akhirnya aku sedar...aku perlu menjaga dia....seperti mana seorang suami menjaga isterinya...itu satu TANGGUNGJAWAB!!!....namun ia sudah terlambat...peluang yg diberi telah ku sia2kn...

aku menilainya dari sudut positif...bagiku aku belum layak tuk sesiapa pun...bagiku aku bersyukur kerana Allah telah membuka mataku tuk melihat kejadian ini sebagai satu yg baik...mungkin dia patut mencari yg lebih baik dariku....Allah menghantar si dia tuk aku mengambilnya sebagai pengajaran di masa hadapan...aku redha dengan ketentuanMu Ya Allah...sesungguhnya engkau lebih mengetahui ape yg terbaik bagi hamba2Mu...bermulanya tahun baru masihi ini maka bermulalah perjalanan baru bagiku Hisyam Azhari....azamku agar kelemahan diri dan kesilapan lalu dapat aku perbaiki agar menjadi lbih baik...kerana ada pakar sejarah pernah menyatakan bahawa manusia yg tidak mengambil pengajaran dari sejarah terdahulu pasti akan mengulangi sejarah itu...InsyaAllah...biar masa menentukan....

No comments:

Post a Comment