Selamat Datang..Welcome

widgets

Friday, April 6, 2012

Ya Allah...lapangkanlah dadaku ini...

Aku memohon kepadaMu yaAllah...Kau titipkanlah rasa sabar yg tinggi dalam diri dan hatiku ini...berikanlah aku kekuatan untuk menanam dan menyemai kebun kesabaran yg telah lama aku cuba pertahankn...entah kenapa hati ini terasa berat untuk bertahan dan bersabar dengan dugaan yg Engkau telah berikan sejak akhir2 ini....kenapa mesti hati ini memikirkan masalah org lain melebihi masalah diriku sendiri....ya, mungkin kerana atas nama diriku ini yg bermaksud cahaya kemurahan hati...namun ada ketika terdetik juga di dalam hati kenapa aku lebih mahu menolong org lain berbanding menolong diri sendiri...?kenapa aku sanggup menyusahkan diri semata-mata melihat org lain tersenyum gembira...?



Diri ini bkn ingin sekali mengungkit dan melawan ketentuanMu yaAllah, tetapi kadang kala aku merasakn aku lebih mementingkan org lain dari diri ini sendiri...aku cuba mencari jawapan dri persoalan ini...adakah ini satu kelebihan bagiku?atau salah satu kelemahanku?adakalanya hati ini puas dan terasa gembira pabila berjaya membantu seseorg...memang benar diri ini tidak pernah memohon balasan dari sesiapa pn..kerna bagiku balasan Allah lebih besar ganjarannya...ada ketikanya hati ini berasa sdih kerna bila org yg kita bantu pergi dan terus diam tanpa kata...diri ini bkn ingin penghargaan yg tinggi atau seumpamanya tapi hanya hubungan tetap terjalin walau susah dan senang...walaupun begitu hati ini tidak akan pernah berhenti membantu sesiapa pn...kerna diri yg terkeliru n suram ini kan sdikit tenang bila senyuman terukir dibibir yg dibantu...

Ya Allah...aku memohon kelapangan dada dan ketenangan hati diriku ini...sebagaimana aku mencuba menyenangkn hati org2 di sekelilingku ini...titipkan rasa sabar yg kuat dalam diri ini...walaupun hati ini dalam kesakitan tp membantu org lain tetap keutamaanku ya Allah...biarlah difikirkan bodoh bg org yg menilaiku...namun aku tetap dengan sikapku yg tetap mementingkn org lain melebihi diri sdiri...kerna aku tau nikmat ganjaranMu di Akhirat nanti lbih besar dri bantuan yg cuba aku berikan kepada mereka...

No comments:

Post a Comment