Selamat Datang..Welcome

widgets

Saturday, June 30, 2012

stresss...berjayakah aku mengawalnya??

hari semakin berlalu, masa berdetik stiap masa tanpa berhenti walaupun sesaat...sejak akhir2 ni hidup sedikit tidak terkawal...stress datang dan pergi setiap masa dan sekerap ketika...assignment dan projek bertimbun timbun menunggu masa untuk disiapkan...dalam waktu yg singkat semuanya mendesak...masyaAllah...tertekan yg teramat...kadang2 diri ini terasa ingin berputus asa terus...namun bila difikirkan wajah ibu bapaku yg mengharapkn kejayaan anaknya membuatkn hati ini cuba bertahan mengharungi dugaan ini....

ada ketika aku suarakn kestressan ini kpd ibuku...dgn tenangnya ibu menyuarakan kata2 semangat agar aku terus berjuang...mendengar kata2 ibu membuatkan hati ini terharu dan bersemangat...insyaAllah ma...Along akn buat yg terbaik...berusaha sblm menyerah...terima kasih mama n papa atas kata2 semangat yg diberikan...setelah masalah diluahkan terutama kepada seseorg yg kita sgt2 sayang dan memahami kita sedikit sebanyak meredakan keresahan hati ini sedikit dan meringankan beban yg kita hadapi...yaa..mereka mngkin tidak boleh menolong kita 100% tetapi kata2 semangat sudah cukup sebagai pembakar semangat untuk terus berusaha dan tidak berptus asa...


akhir sekali bila diri ini sudah terlalu stress...aku cuba rehatkan diri...tenangkan fikiran dan menikmati udara luar..ada ketika aku pergi ke tasik berhampiran untuk menghirup udara segar skaligus melarikan diri bt seketika dri urusan kerja...ada ketikanya melihat suasana persekitaran di tasik membuatkan hati bibir ini mengukir senyuman kecil...senyuman ketenangan buat seketika...


 dan akhir sekali usahaku yg berterusan hanyalah dgn kembalinya aku kepada Penciptaku...Allah swt...hanya dengan memohon bantuanNya insyaAllah akn dipermudahkn segala urusanku...Aminn..



2 comments: